sken

JACUZZI
JACUZZI

Blahodárne účinky vody na organizmus sú známe ľudstvu už po tisíročia. Aj priemernému znalcovi histórie sú známe kúpele postavené v starovekom Grécku a neskoršie Rímanmi. Archeologický priezkum dokázal, že kúpanie sa v horúcich minerálnej prameňoch využívali na liečenie niektorých chorôb aj v iných kultúrach a spoločnostiach, ako napríklad v Babylone a využívali ich aj Americkí Indiáni.

čítaj viac
MASÁŽE
MASÁŽE

Predstavuje systém masážnych hmatov a pohybov, vďaka ktorým sa uvoľňuje masírované svalstvo, rozšíria sa krvné vlásočnice zvyšuje sa prekrvenie. Masáž podporuje vlastné regeneračné schopnosti tela, prináša pocit uvoľňenia a pôsobí celkove relaxačne.

 

čítaj viac
SAUNY
SAUNY

Pôsobenie sauny na organizmus je mnohostranné. Vplyvom vysokej teploty (60 až 110 °C, minimálna vlhkosť vzduchu 10 – 30 %) dochádza predovšetkým k značnému prekrveniu kože. Sauna do nemalej miery reguluje krvný tlak (osoby s vyššími hodnotami krvného tlaku sa musia saunovať veľmi opatrne) a telesná teplota sa priemerne zvyšuje o 1 – 2 °C.

čítaj viac

SAUNY

zažite pravé teplo domova

 

 


FÍNSKA SAUNA

 

Pôsobenie sauny na organizmus je mnohostranné. Vplyvom vysokej teploty (60 až 110 °C, minimálna vlhkosť vzduchu 10 – 30 %) dochádza predovšetkým k značnému prekrveniu kože. Sauna do nemalej miery reguluje krvný tlak (osoby s vyššími hodnotami krvného tlaku sa musia saunovať veľmi opatrne) a telesná teplota sa priemerne zvyšuje o 1 – 2 °C.

Zvýšené prekrvenie a prehriatie môže zlepšovať pohyblivosť svalstva a kĺbov, poprípade znižovať bolesti. Vyššia teplota aktivizuje činnosť mazových žliaz, kedy dochádza aj k vyplaveniu nečistôt z kože, čo má podstatný kozmetický význam. Sauna patrí k najvšestrannejším otužovacím procedúram a význam má aj ako prevencia rôznych chorôb z nachladnutia.

 

PARNÁ SAUNA


Výhodou parnej sauny, kde teplota dosahuje max. 60 °C pri 100 % vlhkosti, je jej nižšia záťaž na organizmu, preto si ju môžu dovoliť (po konzultácii so svojím lekárom) aj ľudia, ktorí majú zdravotné problémy, kvôli ktorým nemôžu ísť do klasickej sauny. Je nazývaná tiež turecký kúpeľ. Vlhký vzduch priaznivo pôsobí na pokožku, ktorá sa silne prekrvuje a intenzívne čistí. Pokožka tak zostáva jemná a zamatovo mäkká. Parný kúpeľ má pozitívne účinky aj pri oslabení ciev, pri zrazeninách a pri ochoreniach dýchacích ciest. Saunovanie po veľkej námahe telo zbavuje únavy a k správnemu saunovaniu neodmysliteľne patrí aj vhodný pitný režim.

INFRA SAUNA


Infračervená prehrievacia tepelná kabína je jedným z alternatívnych druhov potných kúpeľov. Ide o moderný spôsob saunovania ctiaci nové trendy. Energia sa získava zo špeciálnych plošných infražiaričov, ktorých vlnová dĺžka zodpovedá vlnovej dĺžke ľudského tela. Tie vytvoria v kabíne ideálnu teplotu pre príjemný relax. Dosahujú sa tu nižšie teploty (35-55°C) a na prehriatie tela je potrebné saunovať sa približne 25-30 minút. Hlavným rozdielom oproti saune s bežným vykurovacím telesom je v tom, že infračervené lúče prenikajú hlboko do tkanív. Potenie je intenzívnejšie a nedochádza k nadmernému ohrevu povrchových vrstiev kože teplým vzduchom. Vďaka tomu sa rozpúšťajú a potením vyplavujú škodlivé látky, čistia sa póry a odstraňujú odumreté bunky. Stúpa spotreba telesnej energie a nastáva odbúravame tuku. Dobré výsledky sa dajú dosiahnuť pravidelným niekoľkonásobným využitím infrakabíny pri chudnutí a problémoch s celulitídou. Posilňuje sa imunitný systém, takže organizmus sa stáva odolnejším voči prechladnutiu a lepšie znáša fyzickú i psychickú záťaž. Infračervené hĺbkové teplo je osvedčené pri liečbe reumy, artrózy, artritídy, kožných ochorení, znižuje problémy so srdcom a krvným tlakom. Po takomto saunovaní sa človek cíti ako znovuzrodený a dokonale oddýchnutý.Infrasauna dokáže uviesť telo i dušu do harmonického, rovnovážneho stavu.
V infrakabíne sa používa odlišný spôsob prehrievania tela bez nutnosti následného ochladenia. V obidvoch saunách sa síce riadne potíme, ale efekty a princípy sú odlišné. Ako v saune, tak aj v infrakabíne musíme dodržiavať základné hygienické pravidlá.

Postup pri prehrievaní v infrakabíne:
- vzhľadom k poteniu sa zoblečieme a sedíme na plachte (uteráku, osuške)
- v kabíne sedíme, pretože infratechnológia je umiestnená tak, aby bolo telo rovnomerne prehrievané všetkými žiaričmi
- prehrievame sa 25-30 minút, bez nutnosti následného ochladenia organizmu
- ak sa zdá teplota príliš veľká, môžeme teplo regulovať otvorením dverí
- podľa druhu nasledujúcej aktivity môžeme zvoliť osviežujúcu sprchu vlažnou alebo studenou vodou
- nezabudnime na doplnenie tekutin po prehriati
- prehrievame sa podľa nálady, ak sa chceme zbaviť celulitídy, tak aj 1-2x týždenne